poniedziałek, 25 listopada 2024

Dla Uczniów i Uczennic Szkół biorących udział w projekcie organizowane są zajęcia pozalekcyjne o tematyce OZE prowadzone metodą projektową. W ramach zajęć wykonywane są eksperymenty pokazujące, w jaki sposób można pozyskać energię z odnawialnych źródeł (wiatru, słońca, wody) i przekształcić ją w energię, wykorzystaną w urządzeniach codziennego użytku oraz gdzie można zastosować taką energię.

 

Program zajęć pozalekcyjnych

 

1.

Wpływ ciepła na panel słoneczny
Spadek wydajności paneli słonecznych wywołany cieniem innych obiektów

2

2.

Wpływ kąta padania promieni słonecznych na panele fotowoltaiczne
Określenie punktu mocy maksymalnej panelu słonecznego

2

3.

Charakterystyki prądowo-napięciowe paneli fotowoltaicznych
Konstruujemy Farmy Słoneczne (solarne)

2

4. Charakterystyki prądowo-napięciowe paneli fotowoltaicznych połączonych szeregowo
Charakterystyki prądowo-napięciowe paneli fotowoltaicznych połączonych równolegle

2

5. Charakterystyki prądowo-napięciowe paneli fotowoltaicznych przy różnym poziomie zacienienia
Ile łopat najlepiej użyć w turbinie wiatrowej – 1,2,3 …czy więcej?

2

6. Energia wiatrowa – wykorzystanie trzech różnych kształtów łopatek
Energia wiatrowa – wykorzystanie łopatek zrobionych własnoręcznie

2

7. Wydajności turbin wiatrowych
Energetyka wiatrowa – pomiar ilości obrotów łopatek turbiny wiatrowej na minutę

2

8. Energetyka wiatrowa – optymalizacja w celu uzyskania maksymalnej mocy
Charakterystyki prądowo-napięciowe turbiny wiatrowej

2

9. Wpływ szybkości wiatru na ilość energii dostarczanej przez turbinę wiatrową
Wpływ kierunku wiatru na ilość energii dostarczanej przez turbinę wiatrową

2

10.   Budowanie Farm Wiatrowych
Wykorzystanie energii wiatru do wytwarzania wodoru

2

11.   Wyznaczenie minimalnego poziomu napięcia do rozpoczęcia procesu elektrolizy
Wytwarzanie prądu elektrycznego z wodoru i tlenu

2

12.   Charakterystyki prądowo-napięciowe ogniwa paliwowego
Stany polaryzacji dla wodorowego ogniwa paliwowego

2

13.   Efektywność energetyczna ogniwa paliwowego a efektywność Faraday’a
Szeregowe i równoległe łączenie ogniw paliwowych

2

14.   Generowanie prądu z roztworu wodnego etanolu
Zużycie paliwa etanolowego

2

15.  Wpływ stężenia etanolu na parametry pracy ogniwa etanolowego
Samochody zasilane wodorem

2

16.  Projekt konkursowy godz. 1

2

17.  Projekt konkursowy godz. 2

2

18.  Projekt konkursowy godz. 3

2

19.   Projekt konkursowy godz. 4

2

20.   Projekt konkursowy godz. 5

2

21.   Projekt konkursowy godz. 6

2

22.   Projekt konkursowy godz. 7

2

23.   Projekt konkursowy godz. 8

2

24.   Projekt konkursowy godz. 9

2

25. Projekt konkursowy godz. 10

2

Razem godzin:

50

Aby wziąć udział w zajęciach pozalekcyjnych należy:
  • a) zapoznać się z Regulaminem udziału w Projekcie,
  • b) wypełnić i podpisać* następujące dokumenty:
      • Zgłoszenie udziału w Projekcie
      • Deklarację uczestnictwa w Projekcie
      • Formularza gromadzenia danych do systemu PEFS Projekcie
* W przypadku osób niepełnoletnich dokumenty podpisuje rodzic lub opiekun prawny.

Osoba uczestnicząca w zajęciach pozalekcyjnych jest zobowiązana do:
  • a) obecności na minimum 80% (40 godzin)** zajęć pozalekcyjnych o tematyce OZE realizowanych w ramach Projektu,
  • b) wzięcia udziału w opracowaniu projektu konkursowego i jego prezentacji,
  • c) uczestniczenia w praktykach uczniowskich (dotyczy min. 75% grupy).
** W przypadku nieobecności przekraczającej 20% zajęć uczeń lub uczennica jest skreślany(a) z listy uczestników projektu i jest zobowiązany (a) do zwrotu wszystkich przekazanych mu materiałów dydaktycznych.