piątek, 22 listopada 2024

Warsztaty metodyczne dla Nauczycieli i Nauczycielek

Celem warsztatów metodycznych jest zapoznanie Nauczycieli i Nauczycielek z tematyką odnawialnych źródeł energii oraz przygotowanie ich do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych z Uczniami i Uczennicami metodą projektową.

Data:     

    20-21.08.2012

Miejsce:   

    Poznańskie Centrum Edukacji Ustawicznej i Praktycznej
    ul. Jawornicka 1    
    60-161 Poznań

Program zajęć:  

  • Cel i zakres projektu: Odnawialne Źródła Energii - pilotażowy projekt przygotowujący wielkopolskie szkoły zawodowe do poszerzenia oferty edukacyjnej o technologie OZE
  • Przepisy oraz wytyczne dotyczące wprowadzenia nowego kierunku kształcenia do szkół zawodowych - technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej
  • Zasady prowadzenia zajęć z uczniami metodą projektową - modułowy program nauczania dla zawodu: technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Wyposażenie pracowni OZE dla zawodu technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej)
  • Zagadnienia związane z Odnawialnymi Źródłami Energii
  • Obsługa internetowego systemu obsługi szkoleń

Materiały do pobrania:

    Program (.pdf) 
    Prezentacja (.pps)

 

Szkolenie OZE dla Nauczycieli i Nauczycielek - część 1

Celem tego szkolenia jest przygotowanie grona pedagogicznego od strony merytorycznej do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych z Uczniami i Uczennicami oraz do pomocy w przygotowaniu projektu konkursowego. Podczas Szkolenia OZE Nauczyciele i Nauczycielki zapoznają się z głównymi zagadnieniami z tej dziedziny, wymaganiami dotyczącymi wprowadzenia nowego zawodu do oferty nauczania oraz znaczenia tej modernizacji.

Data:

    23-24.10.2012

Miejsce:

    Poznańskie Centrum Edukacji Ustawicznej i Praktycznej    
    ul. Jawornicka 1
    60-161 Poznań

Program zajęć:

    Podstawy teoretyczne OZE:
  • wpływ człowieka na zmian klimatyczne zachodzących na świecie,
  • idea zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do odnawialnych źródeł energii i efektywności energetycznej,
  • potencjał i rozwój odnawialnych źródeł energii,
  • rynek pracy w dziedzinie odnawialnej energii.
    Sprzęt wykorzystywany w szkole na zajęciach z OZE:
  • Zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu do przeprowadzania eksperymentów OZE
  • Instalacja i uruchomienie oprogramowania pomiarowego
  • Zastosowanie pomocy dydaktycznych z OZE
    Zajęcia warsztatowe – energia wiatrowa:
  • Wpływ kierunku wiatru na ilość energii dostarczanej przez turbinę wiatrową
  • Energetyka wiatrowa – pomiar ilości obrotów łopatek turbiny wiatrowej na minutę (z ang. RPM)
  • Charakterystyki prądowo-napięciowe turbiny wiatrowej
  • Wpływ szybkości wiatru na ilość energii dostarczanej przez turbinę wiatrową
    Zajęcia warsztatowe – energia słoneczna:
  • Wpływ ciepła na panel słoneczny
  • Spadek wydajności paneli słonecznych wywołany cieniem innych obiektów
  • Określenie punktu mocy maksymalnej panelu słonecznego
  • Konstruujemy Farmy Słoneczne (solarne)
    Zajęcia warsztatowe – energia z wodoru; ogniwa paliwowe:
  • Elektroliza – wytwarzanie wodoru
  • Wyznaczanie napięcia minimalnego do rozpoczęcia pracy elektrolizera
  • Charakterystyka prądowo-napięciowa ogniwa paliwowego
  • Stany polaryzacji
  • Łączenie ogniw paliwowych szeregowe o równoległe

 

Szkolenie OZE dla Nauczycieli i Nauczycielek - część 2

Data:

    06-07.12.2012

Miejsce:

    Poznańskie Centrum Edukacji Ustawicznej i Praktycznej    ul. Jawornicka 1    60-161 Poznań

Program zajęć:

    Zajęcia warsztatowe – kamera termowizyjna
  • Wprowadzenia do termografii
  • Podstawy przenoszenia ciepła
  • Parametry obiektu
  • Rozdzielczość geometryczna
  • Technika pomiarów
  • Termografia w budownictwie
  • Ciśnienie i przepływ
  • Prędkość powietrza
  • Wilgotność
  • Zimne powietrze idzie dołem
    Zajęcia warsztatowe – Power Predictor oraz HydroCar Education Kit
  • Konfiguracja i obsługa urządzenia pozwalającego na zbadanie warunków środowiskowych do wytwarzanie energii słonecznej i wiatrowej
  • Konfiguracja i obsługa zestawu edukacyjnego pozwalającego na zaprezentowanie możliwości wykorzystywania technologii wodorowej (ogniw paliwowych) w praktyce, na przykładzie modelu samochodu
    Przygotowane Nauczycieli/Nauczycielek do realizacji zadań przewidzianych w Projekcie:
  • Projekty uczniowskie
  • Konkurs na najlepszy projekt
  • Nagrody przewidziane w konkursie
  • Praktyki uczniowskie
  • Rola Opiekuna/Opiekunki praktyk
Galeria zdjęć