piątek, 22 listopada 2024

Cele projektu konkursowego.
1. Aktywacja uczennic i uczniów oraz zwiększenie ich zaangażowania w zajęcia pozalekcyjne w ramach Projektu: „Odnawialne Źródła Energii”.
2. Przedstawienie uczennicom i uczniom powiązania między zajęciami szkolnymi a rzeczywistymi aspektami wykorzystania OZE w gospodarce i szkole.
3. Nabycie przez uczniów umiejętności pracy w grupie.
4. Kształtowanie umiejętności prowadzenia multimedialnych prezentacji przed grupą nauczycieli i uczniów nie związanych z projektem.
5. Stworzenie oprogramowania wykorzystującego rzeczywiste pomiary z czujników pompy ciepła zainstalowanej na basenie szkolnym do prezentacji bilansu energetycznego tej pompy ciepła na ekranie monitora w czasie rzeczywistym.
6. Popularyzacja wśród młodzieży wiedzy dotyczącej energii odnawialnej i racjonalnego gospodarowania energią.
7. Wspieranie zachowań poprawiających efektywne i racjonalne wykorzystanie energii, jako środków sprzyjających ochronie środowiska i budowaniu społeczeństwa świadomego, opartego na wiedzy i działającego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
 

Opis założeń projektu.
Należy stworzyć oprogramowanie wizualizujące bilans energetyczny pompy ciepła zainstalowanej na basenie szkolnym.
Wykorzystać do oprogramowania podstawowe wielkości fizyczne udostępnione przez firmę, która zainstalowała pompę ciepła w sieci wewnętrznej szkoły.
Parametry wejściowe do oprogramowania bilansu energetycznego pompy ciepła to:

  • temperatura wody na wejściu pompy ciepła,
  • temperatura wody na wyjściu pompy ciepła,
  • przepływ wody przez pompę ciepła,
  • temperatura wody w zbiornikach.

Wielkości prezentowane na ekranie monitora wizualizującego bilans energetyczny pompy ciepła:

  • wszystkie parametry wejściowe,
  • zysk wyrażony w złotych za określony czas pracy pompy,
  • odzyskana energia wyrażona w MJ,
  • ilość dwutlenku węgla jakiej nie wyemituje się do otoczenia.

Praca dostarczona w formie aplikacji, zapraszamy na film

 


Kacper Walczak
Michał Rossa
Alicja Wojtasz
Dominik Kubacki

Nauczyciele realizujący projekt:

Zbigniew Eliasz